שלום חנוך - אדם בתוך עצמו - הוצאה מחודשת




אן אם סי יונייטד שמחה להוציא במסגרת סדרת "סימני דרך" מהדורה כפולה של האלבום הכוללת:
דיסק 1: הדיסק המקורי+2 בונוסים: גרסה מוקדמת מ-1973 ל"בואי לרקוד" והשיר "לך לפסיכיאטור" גם הוא מ-1973. שני השירים הוקלטו עם להקת "בני נח
".
דיסק 2: DVD המתעד את הופעה של שלום בצוותא ב-1978 כפי שצולמה ע"י רשות השידור. ובנוסף שני קליפים לשירים "לילות שקטים" ו"אדם בתוך עצמו" מתוך התכנית "עוד להיט" שצולמו ב-1977.

דרך ארוכה עשה שלום חנוך מהלהקה הצבאית, דרך העבודה המשותפת עם אריק איינשטיין,
אלבומו באנגלית “Shalom” אותו הקליט באנגליה, עשרות השירים שכתב לאחרים ועד שהגיע
ל"אדם בתוך עצמו" – אלבום הסולו שלו בעברית.
"יצירת התקליט "אדם בתוך עצמו" נבעה מהכרה שקשה לי להופיע כחלק מקבוצה" אמר שלום
"חלק גדול ממנו נכתב בהשפעת תחושות שחוויתי בלונדון: בדידות, פחד מזקנה, ניכור וקור.
הבדידות בלונדון עצומה. יש שם שמונה מליון זקנים בודדים. זה נורא השפיע עלי. פחדתי לאבד את הזהות, להיות לא מובן. למדתי בלונדון להרגיש איך זה להיות אבוד ובודד עד הסוף. שלוש שנים שלא היה לי אף אחד חוץ מליהי..."

”אדם בתוך עצמו" שיצא ב1977 היה מעין אנטיתזה לאנרגיות הנעורים המתפרצות של "תמוז".
האלבום כלל שבעה שירים ארוכים ומורכבים, עמוסי קטעי סולו של הנגנים: שיר הנושא הענוג המהפנט ו"לילות שקטים" הFאנקי-רוק'נרולי נמשכו כמעט שמונה דקות (ובכל זאת הפכו ללהיטי רדיו ולהמנונים-בהשתתפות-הקהל בהופעות חיות). "טיול ליפו" הסיפורי משעשע שבר שיא ישראלי כשנמשך יותר מעשר דקות (וכלל משפטי מפתח לדעותיו של שלום על החיים, על מוסד הנישואין, על להיות מפורסם ועל עוד נושאים אישיים-אקטואליים). "השביתה" (למלים של מאיר אריאל) נמשך כמעט שבע דקות. שני השירים שנוצרו בלונדון, "שעונים" (כ7 דקות) ו"עיר זרה" (חמש וחצי) היו קודרים ומינוריים. בעצם, חוץ מ"לילות שקטים" (שכלל את משפט החיזור המושלם של התקופה: "עלי איתי לחדר לקפה ותקליטים...") הייתה רק בשיר אחד הזדמנות לקום ולרקוד: "בואי לרקוד".

כ לרגל סדרת מופעיו של שלום חנוך "4 תחנות" - סדרת מופעים חד פעמית, אשר עוברת בין תחנות הזמן של שלום חנוך ובמיוחד המופע תחנה שנייה - אדם בתוך עצמו, סוף עונת התפוזים

סדרת "סימני דרך" מאגדת בתוכה הוצאות מחודשות לאלבומי מופת בזמר העברי.
עד היום יצאו במסגרת הסדרה 13 כותרים ביניהם: "אהוד בנאי והפליטים", "אפר ואבק" של יהודה פוליקר, "כמו צמח בר" של חוה אלברשטיין, אלבומה היחיד של להקת תמוז, אלבום ההופעה של אריק איינשטיין ושלום חנוך, "הפעמון" של מתי כספי, "פלונטר" של רמי פורטיס, אלבומם של "השלושרים" ועוד.

לצפייה בקסם :

אין תגובות: