שישיית עמית פרידמן - אלבום חדש והופעות


הסקסופוניסט עמית פרידמן זורח באלבום חדש S U N R I S E




"Sunrise הוא אחד מאותם אלבומים נדירים שאני רוצה לצעוק את שמם מעל הגגות, משוכנע שאם כל העולם הדפוק הזה יוכל לשמוע את האלבום, כדור הארץ יהיה מקום הרבה יותר טוב"
( Dave Summer, Bird is the worm )


לא בכל יום זוכה אמן-יוצר לקרוא אמירה כזו על יצירתו (בעיקר אם מדובר באלבום בכורה). בחלקו של עמית פרידמן נפלה הזכות כשלפני שבועות מספר (אפר' 2012) יצא אלבום הסולו הראשון של הסקסופוניסט הישראלי בלייבל הג'אז האמריקאי Origin Records.

מיד עם צאת האלבום התפרסמו הביקורות הבאות :

"Friedman has a knack for memorable melodies enmeshed in sophisticated and lively arrangements" (All About Jazz, Apr. 2012)

" Sunrise may be the strongest album I’ve heard this year. A majestic album, and my Pick of the Week" (eMusic, Apr. 2012)

"It’s a majestic album that soars without forgetting to swing."
(Bird Is The Worm Apr. 2012)

פרידמן (31), אחד מנגני הג'אז העסוקים ביותר בסצינת הג'אז הישראלית ניגן עם מוזיקאים נפלאים רבים, ביניהם פיטר ברנסטיין, מישל ווקר, גראנט סטיוארט, החצוצרן אבישי כהן, אבי ליבוביץ, עומר אביטל, עופר גנור ורבים נוספים. כמו כן השתתף בפסטיבלי ג'אז בארץ, באירופה ובאפריקה.

באלבומו הראשון כמלחין הוא משתף פעולה עם נבחרת המורכבת מחמישה סולנים מופלאים (!) שהופכים ל'שישיית עמית פרידמן' כשכל חבריה באים לידי ביטוי כמו גם רביעיית כלי הקשת המתארחת במס' קטעים באלבום ומעשירה את התמונה המוסיקלית. אל הגוורדיה המכובדת הזו הצטרפה המוסיקאית תמר אייזנמן לשיר הנושא החותם את האלבום.

עמית פרידמן - סקסופון
עמוס הופמן – עוד וגיטרה
עומרי מור – פסנתר
גלעד אברו – קונטרבס
רוני עיברין – כלי הקשה
אמיר ברסלר - תופים

האלבום יצא בישראל ביוני כמו גם סיבוב ההופעות שמלווה אותו

24.6 יום א', 22:00 זאפה ת"א –
אורחים : אבישי כהן (Third World Love), רביד כחלני (Yemen Blues)
7.7 חמדת ימים
26.7 צוללת ירושלים. אורח: רביד כחלני
11.9 זאפה הרצליה – אורח : אלי דג'יברי
ועוד...

לצפייה בקטע You Must Go מתוך האלבום Sunrise

אין תגובות: