שלמה יידוב - אלבום חדש "מתוך השקט"





אחרי הפוגה של 12 שנים (לא כולל את הוצאת האוסף "ימים לבנים 2001) מוציא שלמה יידוב את "מתוך השקט" דיסק חדש והפעם על טהרת הנגינה בלבד.
12 קטעים אנסטרומנטליים שנעים בין מוסיקת עולם קלאסי וג'אז. ב"מתוך השקט" מתמקד יידוב זו הפעם הראשונה בהבעה בלתי אמצעית דרך הצלילים ללא תיווכן של המילים (בעבר נהג יידוב לכלול באלבומיו קטע אנסטרומנטלי אחד או שניים).

כל הקטעים פרי עיתו של יידוב (למעט PALHACO של אלברטו ג'יסמונטי ו MILONGA של CARDOSO) שגם אחראי על העיבודים וההפקה המוסיקלית. כמו כן כלולים בדיסק ביצועים אינסטרומנטליים לשני שירים של יידוב "בדרך אלייך", "(אין לי) כמעט כלום".
ההתנתקות מהמילים מאפשרת לשלמה יידוב סוג של חופש שמתבטא בלחנים עצמם ובפיתוח שלהם, לפעמים לכיוונים בעלי מאפיינים קלאסיים (כמו ב"זרים" ו"ססיליה") לפעמים על יסודות אתניים (צ'אקררה תל אביבית, PALACO, מילונגה). כל הקטעים (למעט "פרידה") נפתחים לאילתור אחרי הצגת הנושא.

ההקלטות הסופיות נערכו במהלך שלושת השנים האחרונות אבל קדם להן שלב הארוך של איסוף, בחירה וסינון עד לגיבוש המתכונת הסופית. העבודה באולפן הביתי של יידוב – בלי הלחץ והניכור שבאולפני הקלטה גדולים, איפשרה ליידוב להגיע למצב של ריכוז ונינוחות גבוהים יותר ומתוך השקט הזה להמריא למחוזות סוחפים וקצביים יותר. הקטע "זרים" נכתב במקום להצגה באותו שם בתאטרון הבימה 1998. "ססליה" נושא את שם אימו של יידוב ומוקדש לה ו"פרידה" נכתב בעקבות מות אביו של יידוב לפני שנתיים. האלמנטים הלטיניים באים לידי ביטוי באלבום.

בהקלטות משתתפים מיטב הנגנים, אלי מגן על הקונטרה באס שנוכחותו בולטת בדיסק.
שם טוב לוי על החליל, רוני עברי בכלי הקשה, עמיחי שלו על בנדוניאון (כלי אופייני לז'אנר של הטנגו) .

ציוני דרך : "קצת אחרת" (יידוב/גרוניך/שם טוב לוי), שלישיית "צליל מכוון" (יידוב/שם טוב לוי/קלפטר),ערב חד פעמי משופץ (מופע סאטירי הומריסטי בהשתתפות: יידוב, רכטר, מושונוב, בראבא וגוב).הופיע וניגן עם אריק איינשטיין (באלבום "סע לאט","ארץ ישראל הישנה והטובה" ועוד), אסתר עופרים, יוני רכטר, יהודית רביץ, מתי כספי ("הפעמון",), יוסי בנאי, חוה אלברשטיין ("לונדון") ורבים אחרים. אלבומים : "חולם בספרדית","קוים","חלק ממני",פרטים קטנים".הלחין את השיר "ערב כחול עמוק".כתב את המוסיקה להצגות כגון "ילדי הירח", "הלם קרב" ,לקולנוע "נקמתו של איציק פינקלשטיין" ועוד ועוד.

האלבום יצא ב 1 בפברואר בהפצת היי פידלטי

2 תגובות:

Unknown אמר/ה...

אלבום מקסים. נהניתי מאד

Unknown אמר/ה...

אלבום מקסים. נהנתי מאד.