ריקרדו הרץ - הכנר הברזילאי : 3 הופעות בישראל


רביעיית ריקרדו הרץ להופעות בישראל !

Ricardo Herz Quartet

רגש, כריזמה גדולה !
ווירטואוז,
תשוקה והבנה עמוקה של המקצבים הברזילאיים


אלו המילים שחוזרות בכל ביקורת, מאמר או כתבה שעוסקת בריקרדו הרץ,
הכנר הברזילאי הצעיר שמגיע להופעות בישראל בנובמבר הקרוב.

ריקרדו הרץ בן ה 31 הוא כנר ברזילאי (מסאן פאולו במקור) פופולרי מאוד שגילו הצעיר אינו מעיד על הנסיון הבימתי הרב שצבר. הרץ שהתחנך כמוסיקאי קלאסי , נפתח במהלך לימודיו בברקלי-בוסטון גם למוסיקת ג'אז ומשם המשיך להעמיק ולהתפתח לכור מחצבתו - מוסיקה ברזילאית פופולרית ומסורתית. התחנה הבאה אחרי בוסטון הייתה צרפת שבה הוא מתגורר היום, שם למד בין היתר אצל דידייה לוקווד (כנר ג'אז צרפתי ידוע) ולימד באופן קבוע כיתות אמן על מוסיקה ברזילאית.
בנתיים במולדתו ברזיל , זכה הרץ בפרס בתחרות המוסיקה הברזילאית היוקרתית VISA . קצת לאחר מכן הוציא הרץ את אלבום הסולו הראשון שלו Violino Popular Brasileiro (Brazilian Popular Violin ) ושיתף פעולה בין היתר עם המוסיקאים יאמנדו קוסטה, המילטון דה הולנדה ו"אגדת הפורו" דומינגיוס.

הרפרטואר המוסיקלי של הרץ עשיר במיוחד בביצועים אינסטרומנטליים בסגנונות וזרמים שונים של המוסיקה הברזילאית, מהמקצבים המאפיינים את דרום ברזיל, דרך השורו והסמבה על וורסיות השונות שלה.

ריקרדו הרץ יגיע ארצה עם ההרכב שלו כחלק מסיבוב ההופעות האירופי שלהם. העובדה שהרץ יהודי ואחותו מתגוררת בישראל, הייתה מבחינתו מניע רגשי נוסף להופיע בישראל ולשמחת כל הצדדים זה יקרה ב :

יום ג' 17.11 זאפה ת"א (20:30 פתיחת דלתות)
יום ד' 18.11 תאטרון ירושלים 21:00 (האולם החדש)
יום ה' 19.11 אולם זהר טבעון, 21:00

כינור – Ricardo Herz
בס – Meno Del Picchia
תופים – Pedro Ito
גיטרה – Pedro Simão

"בנוסף לרגישות המוסיקלית יוצאת הדופן שלו, ריקרדו הרץ מציג על הבמה את אחד הנכסים הנוספים שלו : הכריזמה הנפלאה שלו" (המילטון דה הולנדה )

יש לו דרך ייחודית לנגן פורו על כינור, הוא הרץ, מנגן בצורה מזוקקת ולדעתי הוא אחד מהכישרונות המוסיקליים הגדולים בימנו." (דומינגיוס)

לצפייה :

http://www.youtube.com/watch?v=W4mI0dq1J8U

http://www.youtube.com/watch?v=1MZzx8mcJDY&feature=related

אין תגובות: