עומר אביטל ועומר קליין - סיבוב הופעות : דואט באס ופסנתר



עומר אביטל ועומר קליין
דואט - באס ופסנתר

לסיבוב ההופעות הבא אפשר לתת מספר כותרות, "עומר & עומר" , "באס ופסנתר", "ניו יורק –ישראל", "ישראל-ניו יורק" ועוד... בסופו של דבר מדובר ברעות וחיבור מוסיקלי מרומם נפש בין שני מוסיקאי ג'אז ישראלים שגרים ופועלים בניו יורק כמו גם בישראל ובאירופה.

עומר אביטל (באס/עוד), מבכירי המוסיקאים הישראליים בסצינת הג'אז בניו יורק ובאירופה
ועומר קליין (פסנתר), מהכשרונות החדשים בסצינה, משתפים פעולה בפורמטים שונים כבר ארבע שנים. שניהם חיים ופועלים בניו יורק עם גיחות לאירופה ולישראל "מכורתם" ומקור השראתם.
חבר משותף הכיר ביניהם, קליין הוזמן לנגן בהרכביו השונים של אביטל ו...התאהבות ביניהם הייתה מיידית .

אביטל (38) שהגיע לניו יורק עוד בשנות ה 90 נחשב בעולם לאחד מחלוצי השילוב בין ג'אז ומוסיקה מהמזרח התיכון, המוסיקה של אביטל השפיעה רבות על הדור שבא אחריו, קליין מספר: "עומר אביטל הוא אחד הגיבורים שלי. כשהייתי בן 18 שמעתי אותו לראשונה בתל אביב והקונספט שלי השתנה מיד – בזכותו היה ברור לי שאני יכול, ואפילו חייב, למצוא בתוך הג'אז מקום למוסיקה המקומית שעליה גדלתי."
אביטל ניגן עם רבים וטובים כג'ושוע רדמן,בראד מלדאו,קני גארט, קורט רוזנוינקל ועוד, חבר ההרכב Third World Love, מעמודי התווך של מועדון ה Smalls"מוסד הג'אז" הניו יורקי ובשנים האחרונות גם קומפוזיטור פורה (לאחרונה בוצעה "Song of a Land" יצירתו של אביטל להרכב גדול של מיתרים, נשפנים, כלי הקשה, קונטרבס, עוד ופסנתר, בבכורה עולמית באולם Merkin Hall בניו יורק) ועוד היד נטויה.

קליין (27), הספיק לנגן עם רבים וטובים בארץ ובחו"ל, ללמוד אצל פסנתרן הג'אז דנילו פרז, להוציא 2 אלבומים (אלבום הרכב ואלבום סולו) עטורי תשבוחות בעיתונות הבינלאומית והמקומית ,להעלות מופע בפסטיבל הג'אז בת"א כשהוא מארח את יהודית רביץ,להוביל הרכב משלו לסיבוב הופעות בניו יורק ,באירופה ובישראל ובספט' הוא צפוי לסיבוב הופעות חדש ברחבי אירופה והקלטת אלבום חדש.

אחרי שנים של חברות ועבודה משותפת, הופעות דואט היו רק עניין של זמן.
הקיץ אביטל וקליין מגיעים לישראל, אחרי סיבוב הופעות באיטליה עם להקתו של אביטל. הם ינגנו מספר הופעות בארץ, וכולן יוקלטו – אלבום הבכורה של הדואו יורכב מחומרים שהוקלטו בהופעות אלה.

סיבוב ההופעות הנוכחי הוא הזדמנות למסע מוסיקלי משותף, בו השניים משייטים לתוך צלילי התרבות המשותפת שלהם, שירים עבריים מתקופת ההתיישבות, שירים חדשים יותר, מספר קטעים מקוריים וכן שירים "מהז'אנר שנקרא משום מה בשם המבדיל "מוסיקה מזרחית", למרות שלמעשה הוא פשוט זרם חשוב ביותר ב"מוסיקה הישראלית"."

מועדי הופעות :

יום ה', 9.7 , 21:30 – מיילסטון שוני, בנימינה 60/70 ש"ח
מוצ"ש, 11.7, 20:30 – לבונטין 7 ת"א 60/70 ש"ח
יום ב', 13.7, 22:30 – לבונטין 7 ת"א (עומר אביטל גרופ)
רביעי, 15.7, 21:30 – צוללת צהובה, י-ם 50/60 ש"ח
שישי, 17.7, 14:00 – זאפה הרצליה (מופע צהרים) 80/90 ש"ח
מוצ"ש 18.7, 20:00 - לבונטין 7 ת"א 60/70 ש"ח

אין תגובות: