פרוייקט דיוואן הלב


דיוואן הלב - אלבום הבכורה

חמש שנים לאחר תחילת ההופעות של פרויקט 'דיוואן הלב' יוצא לאור אלבום הבכורה של ההרכב

"דיוואן הלב" הוא הרכב אשר הוקם ע"י גיל רון שמע, ממקימי וחברי להקת "שבע" ומי שהיה אחראי לחיבור של הלהקה לטקסטים ולמוזיקה היהודית, עם חברים נוספים מהגליל והמרכז, כביטוי לתפילה חופשית במסורת ישראל.
ההרכב מנגן מוסיקה מסורתית במגוון כלים מרחבי התפוצות של עם ישראל - מהודו עד צפון אפריקה וערב, והזמרים מפייטים בסגנון תימני מסורתי, צפון אפריקאי , וכן באופן ישראלי עכשווי חופשי.
"דיוואן הלב" הוא מפגש. מפגש המחדש מסורת מקודשת ועתיקה מימי הלווים והתנאים אשר חיו בגליל, מסורת של פיוט ותפילה המשותפים למקהלה - ללהקה - ולקהל.
מפגש של מוזיקה מקודשת, פיוט ושירת דבקות. מסע של נשמות, צלילים וקולות בין שקט לאקסטזה - בגובה העיניים ובעומק הלב.
מפיוטי החצרות של ימי הביניים בספרד, תימן וטורקיה ועד לתפילות הדור הזה.
שלא כמו בקונצרט, בו הקהל מאזין ומוחא כפיים, ב"דיוואן" כל תפילה מתחילה בשקט ומסתיימת בו. המסע נבנה בהדרגה ובהתכוונות לשירת הלב .
ניגונים ומנגינות עתיקות עולים מהזיכרון המשותף לכל עדות עמנו, מתעוררים וחוזרים - אחרי אלפי שנים - אל הדור הצעיר, אשר מתחבר בדרך חדשה לאוצרות התרבות של העם והדת היהודית.
ה"דיוואן" הוא מסע נשמה מרתק ,המסעיר את הגוף והנפש, מאזן, מכוון ומחבר בין צבעיה השונים של החברה היהודית המתחדשת.
באלבום ובפרויקט משתתפים מבכירי המוזיקאים בישראל: גיל רון שמע, אלון אמאנו קמפינו, דביר כהן, ינון דר, ליאת ציון, מארק אליהו, אמיר שהאסר, ארז מונק מסורת של פיוט ותפילה משותפים למקהלה, ללהקה ולקהל.בואו כמו שאתם....משתתפים: גיל רון שמע, אלון אמאנו קמפינו, דביר כהן, ינון דר, ליאת ציון, מארק אליהו, אמיר שהאסר, ארז מונק ועוד.
המשך...



את השיר"שמעתי שמעך" מלווה קליפ שמציג את שמונת חברי ההרכב בבימוי של זוהר רון

אין תגובות: